Recension: enkätundersökningar som alternativ inkomst, di-panelen

Kommentera

Alternativa inkomster är intressant för alla sparsamma, särskilt de som vill ha frihet från en arbetsgivare. Jag har börjat testa en av alla de möjligheter som bjuds och här kommer en kortfattad recension av hur det gått ut hittills. Jag har testat att fylla i enkäter online mot ersättning. 
 

Jag har använt di-panelen sedan februari och redan hämtat ut min första utbetalning på 120kr samt samlat ytterligare 39kr på de senaste fyra undersökningarna jag gjort. Det ger en årsinkomst på 320kr. Blygsamt men värt det då jag tycker att det är relativt underhållande att svara på enkäter (jag är alltså en sådan person som efter genomförd enkät med ersättning klar frivilligt fyller i Di-panelens egna enkät om vad jag tyckte om enkäten). Är en gnällkärring som gillar att påpeka förbättringsmöjligheter, och tro mig när jag säger att det finns många i dessa fall. Är du likadan så kanske du ska testa di-panelen.
 
Irritationsmoment att man ofta får mail om undersökningar som man sedan inte passar in i profilen för när du redan fyllt i ålder, kön, inkomst, utbildning etc. ett oändligt antal gånger, betryggande att AI inte kommit längre än så.