Internetbanta mobilen

Kommentera
Jag har alltid varit dålig på att använda wifi och på att spara ner spellistor och dylikt på Spotify eftersom jag ofta har fullt lagringsutrymme på mobilen, varit bekväm och inte reflekterat över internetanvändningen. Sedan jag ändrade i mitt abonnemanng och sänkte månadskostnaden med 400kr har jag mycket mindre internet än tidigare, men det är ändå 15GB vilket jag förstått är ganska mycket. 

Den 23 juli tog mitt internet slut för månaden. Jag vägrade köpa mer och klarade mig med wifi både hemma och på jobbet resten av månaden. Jag visste inte ens lösenordet för wifi på jobbet tidigare eftersom jag aldrig varit inne...
 
De närmsta månaderna ska jag nätbanta och se hur lite jag kan klara mig på genom att använda wifi när det finns och spara ner några spellistor. Tre erbjuder 6GB för 70kr mindre per månad. Kan jag komma ända ner till 3GB skulle det bli 120kr mindre per månad, eller 1440kr/år att spara undan. 

Jag har "mjuk bindningstid" på 9 månader efter senaste ändringen, så får följa internetanvändningen närmaste månaderna och sedan kontakta tre samt hoppas på att det inte blir dyrare någon annanstans i abonnemanget för att jag vill ändra på det.