Hatar du också matlådor?

Kommentera
 
Jag klarar inte av matlådor. Under studietiden försökte jag i flera omgångar men lyckades aldrig. Glömde matlådan, eller var sugen på helt annan mat, eller så skulle de man pluggade med äta ute och då ville jag följa med och så fick matlådan ligga glömd i någon påse och börja mögla.
 
På jobbet försökte jag också ett par gånger med liknande resultat. Nu är det dock inte hållbart då jag börjat tröttna rejält på den billiga ganska onyttiga frallan jag äter till lunch nästan varje dag, så jag ska testa något nytt. Nämligen att laga olika matiga röror exempelvis tonfiskröra, hummus eller paprikaröra att ha på knäckemacka. Det går snabbt att röra ihop och så kan jag ta det i en matlåda till jobbet på måndagen och köpa med mig ett paket knäckebröd. Det räcker för lunch hela veckan. Om jag då ändrar planer och äter ute med någon kollega istället är det inte hela världen, jag slipper också att släpa på lådan varje dag eller laga mat till matlådor varannan dag. Personligen är jag ingen lunchmänniska så behöver inte så mycket mat till lunch utan två knäckemackor med mättande röra på räcker för resten av arbetsdagen, dricker dessutom en latte från kaffemaskinen varje eftermiddag också. 

Förhoppningsvis sparar jag pengar på detta och får i mig bättre näring samtidigt som jag slipper i alla fall en del av allt det jobbiga med matlåda.