Beställa i bulk

Kommentera
Idag gjorde jag beställningar online på mensskydd. Priserna varierar mycket stort mellan att köpa storpack online och att köpa mindre pack i butik. Eftersom detta är något som används återkommande varje månad kommer jag på sikt att spara en hel del på det. Både i tid och pengar. Mensskydd är ju inte något det är kul att lägga pengar på. Jag kollade Pricerunner och de billigaste tampongerna jag hittade var Apotek hjärtats 100-pack för 100kr, och bindor blev libresse 28-pack för 45kr på iApotek. 

Apotek hjärtat är anslutet till Bonusway så jag fick dessutom 5% cashback på det köpet. Slutpris per tampong blev alltså 95 öre/st. Om ni vill gå med i Bonusway kan ni använda denna länk: https://www.bonusway.se/?r=5594086 så ni 100kr direkt vid registrering och jag får 50kr. De är anslutna till många vanliga butiker och dessutom Hotels.com där det brukar vara stora köp så man får mycket tillbaka. 

Plånbokssmart har sammanställt en lista på cashbacksajter här: http://www.planbokssmart.se/smarta-tips/ Refunder hade högre cashback (7.5%) på Apotek hjärtat men jag fick det inte att funka, troligtvis berodde det på att jag inte såg att jag fått ett mail med aktiveringslänk vid registrering.

Ett ännu billigare alternativ är ju att köpa en menskopp men det testade jag för några år sedan och det fungerade tyvärr inte alls för mig. Men om man får det att funka är ju det absolut billigast.

Nästa bunkringsprojekt blir att hitta billigt toalett- och hushållspapper att bunkra upp med i källaren.